sobota 11. června 2016

Meduňkový sirup 'stokrát jinak'

Dneska tu mám pro vás pár tipů, jak ozvláštnit meduňkový sirup. Nám na zahradě vyrostlo hafo meduňky, i když jsem na jaře nmoho sazeniček rozdala po sousedech, známých i kolegům v práci.

Nejprve základní recept, podle kterého sirup vyrábím:
4 velké hrsti meduňky
1 l horké vody (ne vroucí)
1 citrón pokrájený na kolečka (bez pecek)
2 lžičky kyselininy citronové
800 g cukru krupice (třtinového cukru)
Meduňku a citrón zalijeme vodou a necháme 24 hodin louhovat. Druhý den směs přecedíme přes plátýnko. Do výluhu dáme cukr a kyselinu citronovou. Na mírném ohni mícháme tak dlouho, dokud se nerozpustí cukr. Zahříváme jen do bodu varu. Horké plníme do lahví a dobře uzavřeme.

Meduňku kombinuji s mátou, heřmánkem, tymiánem či mateřídouškou.
Místo citrónu jsem zkusila dát do louhovací směsi pomeranč.
Do jedné dávky jsem přidala do louhovací směsi nadrobno pokrájený zázvor.
Na netu jsem našla také kombinaci meduňka, tymián, hřebíček, badyán.

Vše se dá různě kombinovat, takže každá dávka meduňkového sirupu dostane úplně jiný chuťový rozměr.

Přeji vám pohodový zbytek víkendu a úspěšný start do nového týdne.Úžasný

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...