sobota 26. ledna 2019

Rozuzlení a krajka

V minulém článku jsem se vás ptala, co jsou ony bílé bubliny v ledu. Také jsem netušila. Na netu jsem se dočetla, že jsou to bubliny plné bahenního plynu (metanu). Úryvek z článku:
Bahenní plyn je v našich podmínkách skoro čistý metan, tedy vysoce hořlavý, nezapáchající plyn. Výrony metanu v bažinách jsou pokládány (nebo byly?) za tzv. vědecké vysvětlení fenoménu strašidel - bludiček. To samo o sobě zní jako dost velká pitomost, protože unikající plyn - aby svítil - by musel také někdo zapalovat. ....
Poté, co jsem si uvědomil, že naprostá většina velkých bublin pod ledem je čistý metan, mi občas přišel na mysl dětinský nápad - vyrobit si vlastní bludičky. ..... Efekt prvního pokusu byl šokující - jak jsem se nakláněl se sirkou v ruce nad dírku v tenkém ledu nad bublinou, plamen mi vyšlehl až k obličeji ....
Bludička na Harasově (1)
Celý článek si můžete přečíst ZDE
Po přečtení článku jsem si uvědomila, jaká klika, že to není příliš rozšířená informace. V jasných barvách vidím našeho desetiletého souseda, jak s kámoši prokopává led a zkouší zapalovat. Taková hra by mohla skončit velmi zle!
Tak dnes raději ukážu mnohem "bezpečnější" snímečky a snad stejně zajímavé. Ledové krystalky vytvářející krajku





Dneska u nás od rána sněží a tohle všechno je schované pod sněhovou přikrývkou.

Přeji vám pěkný zbytek víkendu.Usmívající se

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...