pátek 13. listopadu 2020

Malý, ale hlasitý

 Jak tak po ránu zevluju z okna, zahlédla jsem cosi se pohybovat v záhoně kolem plotu. Zbystřila jsem a zaostřila svůj chabý zrak.  Je to myš nebo nějaký ptáček? A hele, střízlík!👏 Občas se u nás na zahradě objeví. Ale je ho spíš slyšet než vidět. Střízlík se svými asi devíti centimetry vzrůstu patří mezi naše nejmenší pípálky. Husté keře, hromady klestí, blízkost vodního toku, takové prostředí má rád a takové u nás najde. Typický je pro něj kolmo vzhůru zvednutý ocásek.
Vrhla jsem se po foťáku a snažila se ukořistit nějaký alespoň trochu publikovatelný snímeček. Střízlík je velmi rychlý a obratný pípálek! Poskakoval sem a tam, šmejdil hned mezi hroudami hlíny, hned za podezdívkou plotu, hned v malinách, ... a chviličku nepostál. Trpělivost prý přináší růže, mně přinesla dva snad docela podařené snímečky malého neposedy.


Hlas tohoto prťouska si můžete poslechnout ZDE.

Přeji vám krásný, pohodový a hlavně zdravý podzimní víkend. 🌞🧡



27 komentářů:

  1. Fotky se povedly, trpělivost se vyplatila. Jo, a střízlík ze mne nikdy nebude ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, díky.😊
      Se střízlíkem u mě jistá podoba je. Měřím 156 cm a kolegyně v rachotě vždycky říkaly: "Vidět nejsi, ale slyšet vždycky!"😃😃

      Vymazat
  2. Emo, ty máš štěstí na ptáčky. Poslechla jsem si jeho zpěv. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, teď ještě "pasu" po ledňáčkovi. Vídám ho prolétnout nad hladinou Cidliny, ale vyfotit ho asi nemám šanci.😔😔😔

      Vymazat
  3. Emi, skvělé fotky!
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, díky a přeji příjemnou neděličku.🌞

      Vymazat
  4. Emi, ulovila jsi nádherné fotečky.
    Měj se krásně a přeji pěkný večer a prima neděli.

    OdpovědětVymazat
  5. Ale to je krasaveček a jak mu to jde.
    Každé ráno, když pochoduji do práce, těší mne, že nejdu potichu, ten ptačí doprovod je nesmírně příjemný.
    Krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, já mám ráda toulat se přírodou, kde slyším jen šumění listí, cvrkot cvrčků a sarančat, bzukot včel a zpěv ptáků. Nááádherý relax!👏😊
      Přeji úspěšný den.🌞

      Vymazat
  6. Tak už vím co je to za ptáčka, který nám vyzobává hmyzí hotel :) krásné fotky. Přeji pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, já ten náš ještě zkontrolovat nebyla.🤔🙂
      Přeji hezký den.🌞

      Vymazat
  7. To se Ti krásně zadařilo ulovit fešáka z ptačí říše.
    Hezkou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždycky mám radost, když mi přibude do sbírky nový ptačí fotoúlovek.👏🙂
      Hani, měj příjemný den.🌞

      Vymazat
  8. Ten je krásný.To je tedy úlovek.Ještě jsem ho neviděla.Vidím hlavně sýkorky a zůstane to asi celou zimu,jako loni.
    Měj hezký celý týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, on je to takový neposeda! Nejraději šmejdí v křoví, houští, v listí, mezi kořeny a hledá hmyzáčky.😊
      Přeji ti hezký den.🌞

      Vymazat
  9. Emi, podařil se ti báječný fotoúlovek. Čekání se vyplatilo.👍👍
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo, mám z něho radost.👏😊
      Měj pohodový den.🌞

      Vymazat
  10. Emi, přesně takoví ptáčci nám přistáli v hejnu na vrbě a Bětka mi je vyplašila. Nikdy jsem je tu neviděla a díky tobě vím jak se jmenují. Jejich hlas jsem si pustila a ujistila se, že to byli oni. Díky moc a hezký večer :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, fakt jsi jich viděla hejno?😲😲 Já vídám jednoho, maximálně dva pohromadě.
      Měj pohodový dník.🌞

      Vymazat
  11. To je mrňousek.U nás se nevyskytuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zase vídáš jiné druhy pípálků, které nevídáme u nás.😊

      Vymazat
  12. Emo, to jsou parádní fotky. Fotit ptáčky není jednoduché, vím to. :o)
    Měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, díky. Fotit tyto neposedy je fakt docela kumšt.🤔😃😃
      Přeji ti poklidný adventní čas.🎄

      Vymazat
  13. Tak u nás se tym malym pipalkum mluví gvizdek a on je to střizlik a taky tady lítají v houfech my tu jsme v chráněné ptačí zoně tady by ses teda s foťáčkem vyřádila,ani nevím proč,ale z opeřené říše mám ráda sovy i když mají pověst,že jsou poslem smrti,ale zase mají přívlastek moudrá sova,kalousu ušatých je tady celkem dost,letos jsme měli úžasný zážitek jak několik nocí vyváděli mladé z hnízda nadělaly u toho celkem randál jak se svolávaly a pak se slétly tři mlaďoši a máma sova na na drátě na sloupě před našim oknem pak udělali frnk a bylo ticho,přeju ti milá Emo príma pohodový advent

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, babčo, vítej! Ani netušíš jak moooc ráda tě tu vidím.👏😍
      Kalouse slýchám, ale nikdy jsem neměla to štěstí je vidět.😞
      Přeji krásný, pohodový a poklidný adventní čas.🎄

      Vymazat
  14. Emi, ty máš štěstí na samé ptačí raritní návštěvníky. Krásně jsi pípálka vyfotila. ☺
    Přeji pohodvý adventní čas.

    OdpovědětVymazat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...