pátek 11. března 2016

Muffiny s rumovou pralinkou

Máme tu páteček a vy možná přemýšlíte, co dobrého upéct k víkendové kávičce. Co třeba muffiny?
Minulý týden jsem cosi hledala na netu a náhodou padla na recept na muffiny, který mě zaujal. Mufiny s pralinkou? Jak to asi chutná? Navíc receptik od Markéty - Božské dorty od Markéty. Shodou okolností jsem si v týdnu koupila malé silikonové bábovičky a silikonové formičky na muffiny s jarním vzorem - kytička a motýl. A tak jsme s Eli v sobotu vše vyzkoušely.

Jak na to:
2 vejce
3/4 hrnku cukru krupice
1 van. cukr
3/4 hrnku oleje
3/4 hrnku mléka
3 lžíce rumu
2 hrnky polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
1 balíček rumových pralinek
strouhaná čokoláda na ozdobu

V míse důkladně našlehejte vejce a oba cukry. Poté postupně přidávejte olej a mléko, nakonec vmíchejte rum. Po promísení všech tekutých přísad přidávejte mouku promíchanou s pr.do peč. Důkladně prošlehejte dohladka.
Těsto vlijte do košičků na muffiny, asi do 3/4 formičky. Do každého košíčku dejte jednu rumovou pralinku a špejlí nebo lžičkou ji vmáčakněte do těsta. Muffinky posypte nastrouhanou čokoládou.
Pečte v troubě vyhřáté na 170°C asi 15 - 20 minut.

Recept i s videopostupem najdete ZDE .

Těsto bylo hotové a začalo malé experimentování. Do báboviček se pralinka nevešla. Nahradila jsem ji tedy marmeládou (měla jsem načnutou marmeládu z arónií - černého jeřábu). Do formiček motýla se Eliška rozhodla dát pralinky dvě. Formičky jsme narovnaly na plech a daly péct. Ale ještě mi těsto zbylo. Vytáhla jsem tedy muffinovač, že dodělám muffinky v něm. Ale ani do důlečků v muffinovači se pralinky nevešly. Dávala jsem tedy zase trochu marmelády, do některých jsem schovala kostičku čokolády a pár jsem jich udělala prázdných. Místo strouhané čokolády jsem muffiny pocukrovala.

Odpoledne dorazila na návštěvu ségra, tak jsme měli ke kávičce a pár muffin si odvezla na oplátku za makovec. Večer jsme se s manželem chystali na návštěvu my, takže jsem pár muffin vzala s sebou (na talíř jsem přidala i kousek makovce od ségry).

Tak vypadají muffiny od Markétky

A jak chutnají muffiny s pralinkou? Nevím! Nezbyly na mě.Smějící se

Dobrou chuť!S vyplazeným jazykem, pěkné páteční odpolko a prima nadcházející víkend vám všem přeji.Úžasný

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...