pátek 16. října 2020

Na houby s kosou a nůší

 Poslední dobou jsem (nejen) svůj blog docela zanedbávala. Po téměř deseti letech jsem změnila zaměstnavatele, tak jsem se zabydlovala na nové pozici a počítače jsem měla dost a dost v práci. Bohužel zabydlování netrvalo dlouho. Majitel firmy po dvou měsících přišel na to, že by potřeboval pracovníka s odborným vzděláním, které já nemám (při pohovoru jsem na to upozornila, ale prý to není potřeba). Takže jsem skončila na pracáku a znovu intenzivně hledám práci. 

Častěji teď vyrážíme s Filipem na vycházky. Dnes jsme se šli podívat k rybníku Šefarák, jestli tam náhodou nerostou kozáci. Nenašla jsem ani jednoho. Ale s prázdným košíkem jsem se nevrátila. Našla jsem haldu žampionů. Vyrojily se přesně podle pořekadla 'jako houby po dešti'. Nejdřív jsem si myslela, že jsou to pečárky zápašné, ale po bližším prozkoumání jsem konstatovala, že to jsou nejspíš pečárky ovčí. 





Vrátila jsem se domů s plným košíčkem. Zavolala jsem ségře a Elišce, jestli chtějí také žampióny. Jasně že chtěly! Nasbírala jsem další dva košíčky a ještě přes půlku košíku, který mám  na kole. 

Už se těším na mňamky z nich připravené - řízečky, smaženici, gulášek, polévku.😋

A jak u vás? Rostou, rostou?

Přeji vám všem krásný a pohodový podzimní víkend.🌞







26 komentářů:

  1. Tak to je pořádná úroda. Já byla asi před deseti dny v lese a tam ani prašivka. Možná teď po těch deštích, ale na chatě nejsem, tak můžu žampiony jen koupit ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Houby v obchodě moc nekupuju. Asi dvakrát jsem si koupila hlívu ústřičnou.🙂

      Vymazat
  2. To hezká úroda. Já jsem v neděli šla na procházku a podél cesty pod břízami se na mě smály tři krásné hlavy kozáků. Ale neměla jsem je kam dát, tak jsem je tam nechala. Měla jsem jen fotobatoh a do toho bych je dát nemohla. Přeji Ti krásný a pohodový víkend ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že já bych tam ty kozáky asi nenechala. Ve fototašce nosím složený jeden velký pytlík z netkané látky a jeden malý látkový. Právě pro takový nečekaný nález. V létě jsem použila ten malý látkový na kvítky slézu.🙂
      Hezký večer.🙂

      Vymazat
  3. Emo,je mě líto, že jsi opět bez práce, ale snad nebudeš dlouho.
    Co se hub týká, tak u nás jsou tak leda houby s octem, nebo ty v obchodě. Budu upřímná, zodpovědně to říct nemohu, neboť letos jsem se vypravila na houby pouze jednou na Hrčavu a po půl hodinovém chození po lese jsem zahlédla pouze žábu a houby 0. Moc zdravím a přeji pohodovější dny.☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, s prací to nevidím moc růžově, ale doufám, že se to nějak vyvrbí. Hlavně abychom byli zdraví!🙂
      Hezký večer.😊

      Vymazat
  4. Emi, tedy to je nadělení!
    Pár hub jsem našla, ale tohle...
    Moc ti přeji, aby si našla odpovídající zaměstnání a měla hezké a klidné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuju. S prací to ale nevidím moc růžově.😟 Hlavně abychom byli zdraví.🙂
      Hezký večer.🙂

      Vymazat
  5. To je hub! Já ještě letos na houby nebyla, ale prý jich tu je dost.
    Krásný den i tobě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zapršelo a houby se docela vyrojily. V lese ale prý rostou jen bedly.🤔
      Hezký večer.🙂

      Vymazat
  6. Emi, to je pořádná úroda.
    Přeji hodně štěstí při hledání nové práce. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarmilko, díky a přeji krásný sobotní večer.😊

      Vymazat
  7. Emi, to je parádní úlovek hub. 👍👍 My byli před dvěma týdny, ale ...... už vrčel a já mu vysvětlovala, že si děláme hezkou procházku po lese. "A proč teda táhnu ten košík??"
    Moc držím palce, abys našla vhodné zaměstnání.
    Hezké podzimní dny🌹

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem připravená i když si dělám jen hezkou procházku. Nosím s sebou alespoň látkové pytlíky. Co kdyby se náhodou hodily.😃
      Hezký večer.🙂

      Vymazat
  8. No páni u nás letos vůbec nic, myslela jsem, že teď na podzim dojde alespoň na čirůvky, ale letos nejsou ani ty tak se budeme těšit na příští rok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čirůvky jsem vloni sbírala, ale letos zatím také nic.🤔
      Hezký večer, Vlastičko.🙂

      Vymazat
  9. To úplně koukám,co jste našli žampionů.Mám je ráda,ale kupuji si je v krámě.Ale jinak mám hub nasušeno hodně díky synovi a jeho přítelkyni.My s manželem jsme našli letos tři houby a to jsme v lese byli často.
    Emo,přeji ti,aby jsi našla brzy zaměstnání,kde budeš spokojená.
    Měj hezké a klidné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuju a přeju příjemný zbytek neděličky.🌞

      Vymazat
  10. Tak to je tedy pěkná kupa houbiček. U nás už si houby svoje užily. Sem tam člověk ješě nějaký kousek najde, ale košík už z lesa neneseš.
    Což mi ale vůbec nevadí. Mám jich nasušených ještě z loňska, přibyly letošní a i v mrazáku pár pytlíčků je. Takže houby zle :-).
    Měj se hezky a hlavně ať brzy najdeš zaměstnání.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My houby nesušíme. Přebytky podusím a zamrazím.🙂
      Hani, děkuju a přeju příjemný nedělní podvečer.🙂

      Vymazat
  11. Tedy, to bych si nechala líbit, ale musel by nám to někdo nasbírat, neb my na houby nechodíme, jelikož nás to za prvé nebaví, a za druhé jsme na ně slepejši :-D Tak jsme rádi, když nám houby někdo daruje, což jsou naši mládežníci, nebo sousedi. Emi, moc ti přeju najít brzy novou práci, držím palce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, děkuji. Padla na mě ale nějaká depka nebo co! Snad z podzimních plískanic, snad z toho všeho, co se kolem děje, v každým případě do hledání nového zaměstnání se musím moc nutit. Ale jíst se musí, účty se taky samy nezaplatí.

      Vymazat
  12. Rostly, byl jich plný les. Jen do momentu než jsem tam vyrazila já.
    Nenasbírali jsme nic, rozbila jsem si hubu a tři týdny mne bolela žebra :)))
    Držím palce s prací, není to nic příjemného !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane bože, Simi, ty ses při houbaření málem zabila!😲
      S hledáním práce je opravdu potíž. Navíc se teď docela začínám bát lézt mezi lidi. Na jaře jsem problém neměla, ale když vidím, co se teď děje kolem nás, je to docela mazec! Navíc s námi žije moje 70letá mamka, která prodělala onkologickou léčbu a transplantaci.😟😟

      Vymazat
  13. Tak to je pěkná nadílka žampionů. Když nám s manželem ještě nedělalo problém chození, šli jsme procházkou na louku, kde vždycky žampiony rostly. Tam se totiž pásly krávy, tak se tam "pegárkům - jak se u nás na Hané říká, dobře dařilo. Nedá se to srovnat se žampiony koupené v obchodě. Jenže teď už nemůžeme nikam. Někdy jsme se dostali i do dalekého lesa. Vůbec nám nevadilo, když jsme nenašli žádný hříbek, šlo nám hlavně o vůni lesa a ten klid a pohoda. Teď je nám smutno. Emi, přeji Ti pevné zdraví a ať se Ti povede najít dobrou práci, která tě bude i těšit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, moc děkuju. Měj pěkné podzimní dníky, hlavně zdravotně nezávadné. Opatruj se!🌞🧡

      Vymazat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...