neděle 27. listopadu 2011

Adventní koncert v Loučné Hoře

Dřevěný barokní kostelík sv. Jiří v Loučné hoře se opět adventně rozezněl. Včera v podvečer zde vystoupili houslisté Kateřina Pařízková a David Kalista, členové orchestru Státní opery Praha. Vyslechli jsme krásné hudební kousky z období baroka, známé operní melodie a nakonec jsme si všichni zazpívali krásné vánoční koledy.
Přiznám se, že jsem tentokrát moc nefotila. Ono to ani moc dobře nešlo. Během koncertu se mi to zdálo nevhodné a o přestávce tam zase nebyli účinkující.
Snímeček kostelíka a zvonice jsem pořídila vloni.


Další tři snímečky jsem si vypůjčila od pana Š., který dokumentuje všechny ročníky adventních koncertů (více jeho snímečků z koncertu najdete ZDE).
Při každém adventním koncertu je možné zakoupit si ve stánku před vchodem něco na zahřátí - čaj, svařáčka, ... i něco pro mlsné jazýčky - rozinky v rumu, sušené švestky ve slivovici, ... S vyplazeným jazykem

A toto je pohled z kúru na interiér kostelíka. Bývá vyzdoben velmi jednoduše, ale vkusně. Nenechte se zmást, na koncertech bývá plno.

Účinkujicí houslisté Kateřina Pařízková a David Kalista.

Letošní dekorace se nese v duchu háčkované krásy. Na snímečku se mi podařilo zachytit autorku bílých ozdůbek.

Zlaté háčkované vločky, černé vyřezávané svícny.

Velký adventní věnec a zapálená první svíčka.

Koncerty se v kostelíku konají na jeho podporu a renovaci. Jde o vzácnou barokní stavbu. V minulosti byl z výtěžků opraven kúr, nyní se renovují vzácné kostelní varhany. Do kostelíka by se měly vrátit už v příštím roce.

Koncert jsem si báááječně užila. Ale i přes to, že jsem byla docela nabalená a pořadatelé rozdávají deky na přkrytí, ke konci koncertu už se do mě začínala dávat zima. Doma jsem si uvařila čajík a "okořenila" ho stopičkou slivovice pro lepší účinek.Mrkající Smějící se

A toto je náš letošní adventní svícen. Je dílem naší Elišky.Usmívající se

Všem vám přeji krásný a pohodový adventní čas. Usmívající se

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...