úterý 10. ledna 2012

Pověsti

Jsem jako malé dítě. Strašně ráda před spaním poslouchám pohádky či pověsti. Před několika lety jsem na Polabských vánočních trzích v Lysé n. L. objevila 2 díly Starých pověstí českých. Podle knihy Aloise Jiráska je úúúžasně vypráví pan Hrušinský. Přiznám se, že jsem ještě konce CDček nedoposlechla. Stihnu usnout dřív, než pan Hrušinský dovypráví.

Pod vánoční stromeček mi Ježíšek nadělil krásná CDčka s názvem Z českých pověstí 1 - 3. Jde o rozhlasově upravené a dramatizované pověsti čerpající z Aloise Jiráska i jiných autorů. V interpretaci předních herců (A. Švehlík, O. Sklenčka, J. Zahajský, V. Žilková, ...) byly natočeny v letech 1992 - 1993. Příběhy svým nezapomenutelným projevem provází Eduard Cupák, hudbu složil přední český folklorista Josef Krček. A stejně jako při poslechu Starých pověstí českých, ani u těchto pověstí jsem ještě nedoposlechla konec.

Pověsti vyprávěné panem Hrušinským lze najít na netu a stáhnout např. ZDE.

Přeji vám příjemný poslech.Usmívající se

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...