středa 1. února 2012

Zimní zpěvák

Venku nám pěkně přituhlo a na krmítku je to znát. Kromě sýkorek a brhlíka

jsem v zahradě zahlédla červenku. Jenomže než jsem stihla pořídit snímeček, schovala se do velkého krmítka a pak frnkla. Takhle jsem ji vyfotila vloni.

A proč je článeček nazvaný 'Zimní zpěvák'? Tak se říká ptáčkovi, kterého jsem u nás v zahradě viděla poprvé. Jmenuje se střízlík obecný. Je jedním z nejhlasitějších ptáků Evropy a vyzpěvuje i v zimě za mrazu a sněhu.
V zimě jej můžeme spatřit, jak ve škvírách ve zdech či hranicích dřeva prozkoumá každou skulinku, aby našel něco k snědku. Za potravu mu slouží především hmyz, jeho larvy, pavouci apod.
Charakteristickým znakem je krátký ocásek namířený takřka kolmo vzhůru.

Hlas střízlíka a více informací o něm najdete ZDE
Snímeček je vypůjčený, protože vyfotit pípálka velkého cca 9,5 cm mým kompaktíkem z okna v 1. patře, ještě k tomu na pozadí stejném, jako je zbarvení jeho peříček, to se mi nepodařilo.Zamračený

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...