sobota 3. ledna 2015

Slané muffiny

Včera jsem zkoušela nový muffinovač. Nikdy jsem ale muffiny nepekla, nemám tedy žádný vyzkoušený a osvědčený recept. V návodu na použití muffinovače je sice uvedený recept, ale už první ingredience - 'čistá mouka' - mě odradila. Navíc po zkušenostech s recepty uvedenými v návodu na použití domácí pekárny jsem se vrhla na net a začala hledat osvědčené a vyzkoušené recepty. Zašla jsem k Vlastičce, Hance, Blaničce, Ivě, na toprecepty.cz, .... a vybrala si pár receptíků. Děvčata, díky za ně.
Nejprve jsem hledala sladké muffiny. Ale přes vánoční svátky jsme "naslazení" až až, proto jsem zkusila najít slanou variantu. Na webu recepty.vareni.cz jsem našla recept, na jehož realizaci jsem měla v lednici všechny suroviny.
Budeme potřebovat:
2 vejce
sůl (já ještě malinko pepřila)
125 g hery
150 ml mléka
150 g sýra
150 g šunky (já dala suchý salám)
175 g hladké mouky
2 lžičky prášku do pečiva
Šunku a sýr nastrouháme nahrubo. Změklou heru utřeme do pěny, přidáme mléko, vejce, sůl, mouku smíchanou s pr. do peč. a šunku se sýrem. Těstem jsem plnila muffinovač a pekla dozlatova (cca 10 min).

K muffinkám (jsou malé, mají průměr 5 cm) jsme si dali zeleninu, křen s jablíčkem, kečup, ... S vyplazeným jazykem

Bohužel nemám zkušenost s pečení muffinů v troubě, nemohu tedy porovnat čas. Já jsem z dávky udělala 32 muffinek a pečení trvalo cca hoďku.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...