pondělí 4. června 2012

Černý bez - šťáva a med

Když jsem se vloni vydala na sběr heřmánku, vrátila jsem se s prázdnou. Místo heřmáku rostla na poli kukuřice. Letos jsem si vyhlédla jiné stanoviště a vyrazila jsem na sběr. Místo Filipa jsem s sebou vzala mamku a trhání kvítků nám šlo rychle od ruky. Brzy jsme měly natrháno přes 1/2 košíku. Déle jsme se ale zdržet nemohly, čas kvapil a já musela do práce na odpolední směnu.

Rostl tam i keř černého bezu s pěknými velkými květy. Natrhaly jsme si potřebné množství na bezovou šťávu. Recept mamka získala od sousedky.
Pokud chcete vyzkoušet, potřebujete:
30 květů černého bezu
5 dkg kyseliny citronové
2 kg cukru
2 l vody
Květy bezu zalijeme vodou smíchanou s kyselinu citrónovou a necháme 24 hodin louhovat. Pak přecedíme přes plátýnko, přisypeme cukr a mícháme do rozpuštění. Až se cukr zcela rozpustí, plníme šťávu do připravených lahví. NEVAŘÍME!

A v sobotu jsem na vycházce s Filipem narhala další košík bezových květů a zkusila uvařit med podle receptu od Nattynky.
Med se povedl a je výýýborný.S vyplazeným jazykem Usmívající se

Přeji vám pohodový pracovní týden.Usmívající se

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...