čtvrtek 5. července 2012

Snímečkový pel - mel

Pel - mel snímečků je sestavený z toho, co jsem nafotila v posledních dnech na našich toulkách okolím a co mě zaujalo na zahradě či při pohledu z okna.
Vážku černořitnou se mi podařilo vyfotit u rybníka Šefarák. Sice až na několikátý pokus, protože mi ji Filip statečně plašil, zato docela z blízka.

Od rybníka, ale od toho za Medřičí je i tento snímeček velikánů.

Vyfotila jsem si pařez s houbičkou

a houbičky na trouchnivějícím dřevu. Na netu jsem nahledala, že je to zřejmě choroš šupinatý. Jedná se o značně škodlivou houbu, která napadá i živé stromy (především ořešáky a javory) a je příčinou intenzivní hniloby dřeva. Je to houba jedlá a hodí se k příprvě klasických řízečků či falešného ovaru. Dršťková polévka z ní připravená prý dosahuje stejné kvality, jako z kotrče kadeřavého. Přiznám se, že jsme ji nezkoušeli, i když zaměnit se prý pro své charakteristické znaky nedá.

Na hromadě dřeva, dobře maskovaný vyplašeně cvrdlikal tenhle mladinký rehek. Vypadal, že se učí létat.

Na lukách jsem fotila hmyzáčky (koník)

dokonce i jejich ostatky (srpice)

a kytičky (rozrazil klasnatý). Kytička rozrazilu vypadá ve váze velmi pěkně a velmi dlouho vydrži.

Náhon pod naší zahradou,

žluna na staré švestce na naší zahradě.

A na konec pel - melu duha.

Mějte se báááječně, užívejte prodloužený víkendík a opatrujte se.Usmívající se

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...