sobota 8. června 2013

Nic nového?

Javorka i Cidlina poslušně tečou ve svých korytech. Voda už je z luk i zahrad pryč (jen v našem sklepě zůstává dál), tak jsme se s Filipem vydali na vycházku. Po rozbahněných lukách to stále nejde, vyšli jsme si tedy po stávecké hrázi. Cestou jsem okukovala, neuvidím-li nějakého nového hmyzáčka do své "sbírky". Ale nikde nic mimořádného.
Okukovala jsem a říkala si: páteříčky mám,

kněžice také,

stejně tak listohlody

a mandelinky.

Jinak všude samý slimák, hlemýžď nebo bahnivka.

Ale nový přírůstek jsem přece jen objevila. Dalo mi fušku vyhledat, co je to za hmyzáčka. Měl by to být chřestovníček cibulový. Hmyzáček z čeledi mandelinkovitých, dorůstá velikosti 6 - 7 mm. Imago i larva žije na různých liliovitých, konvalinkovitých a česnekovitých, především na konvalinkách, kokořících, různých druzích lilií a na cibuli . Kuklí se v kokonu v zemi. Má až 3 generace do roka. Oranžové larvy se pokrývají černou vrstvou výkalů. V zahradách může někdy škodit.

Přeji vám hezký víkendík plný sluníčka a pohody.Usmívající se
U nás sluníčko svíti ostopéro. Jak jinak. Jdu přece na odpolední směnu.Plačící

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...