čtvrtek 3. července 2014

K Šefaráku na lípák

S Eli jsme se dnes vypravily k rybníku Šefarák na lipový květ. Brzo jsme měly natrhaný plný košík, tak jsme se chvíli procházely po hrázi a kolem rybníka. Najednou na mě Eli volá: "Mami, chceš si vyfotit broučky? Jsou tady tři ..... čtyři ..... Jééé, jeden odletěl!" Když jsem k ní došla, viděla jsem kněžice páskované. "Hmmm, ty mám vyfocené", řekla jsem zklamaně. "A co tenhle brouček?", ukazuje Eli kamsi do trávy. Kouknu kam ukazuje a on tam vrbař uhlazený. Zajásala jsem! Už se mi ho jednou podařilo vyfotit, nedávno jsem ho viděla zas, ale foto se nezdařilo. Tentokrát byl brouček trpělivý a celkem pěkně mi zapózoval.


Kromě vrbaře jsem si ještě vyfotila kapku, co vypadala jako diamant

Tahle rostlinka se jmenuje vrbina penízková

A to je tesařík černošpičký, zřejmě samička.

Dalšího broučka jsem vyfotila doma. Je to mandelinka a protože se "popásala" na mátě, usoudila jsem, že mandelinka mátová MrkajícíSmějící se

Nedávno jsem v telce viděla nějaký pořad o hmyzáčcích. Mluvili tam o slunéčkách a ukazovali, jak se z kukly líhne slunéčko sedmitečné. Konečně tedy vím, co je na tomto snímečku. Je to čerstvě "vykuklené" slunéčko sedmitečné, ještě neoschlé - nevybarvené.

Chcete vidět malého vrabčáčka? Jedno vrabčí mimi u nás
poskakovalo po kamenech kolem borůvky.Usmívající se

Z části natrhaného lípáku jsem udělala sirup a zbytek jsem dala sušit. Usmívající se





Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...