sobota 10. června 2017

Milé překvapení

Když si chci nasušit trochu heřmánku, musím každý rok vyrazit na obhlídku okolí, abych našla příhodné místo ke sběru. Heřmánek je jednoletá bylina a každý rok roste na jiném místě. Vzala jsem tedy kolo a vyrazila. Dorazila jsem k rybníku za Medřičí, kde obvykle nějaké příhodné místečko najdu. Když jsem tam přijela, čekalo mě mooooc milé překvapení. Po několika letech jsem tam viděla čápa černého. A ne jednoho. Bylo jich tam celé hejno. Napočítala jsem jich osm. Brouzdali se téměř vypuštěným rybníkem a lovili papu. Byla to nááádherná podívaná!!
Pokusila jsem se je vyfotit. Bohužel byli ode mne moc daleko a nedalo se k nim víc přiblížit. Musela jsem zooomovat na maximum a ještě ořezávat. Plocha rybníka byla navíc pokrytá bílým chmýřím z vrb a topolů.




Čáp černý patří u nás k silně ohroženým druhům, i když jeho stavy se pomalu zvyšují.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...