čtvrtek 7. ledna 2021

Projekt Ptačí hodinka

 Od roku 2019 probíhá pod záštitou České společnosti ornitologické sčítání ptáků nejen na krmítkách. Vloni jsme se zúčastnili (psala jsem o tom ZDE) a chystáme se i letos. Vloni jsme pozorovali a sčítali pípálky nejen doma na krmítkách a v zahradě, ale i na procházce s Filipem. Pro mě je pozorování pípálků velký relax a jejich sčítání je další bonus, či jak to nazvat.  

Letos proběhne sčítání ve dnech 8. - 10. 1. Bližší informace a sčítací formulář najdete ZDE

Pípálky nejen ráda pozoruji, ale i fotím.

Zvonci a stehlíci

brhlík

 pěnkava jíkavec

krahujec

labutě

strakapoudi

sýkory

žlůva

volavka

A co vy? Rádi pozorujete ptáčky? Líbí se vám projekt a zúčastníte se počítání?

Přeji klidné dny prvního pracovního týdne v novém roce.🌞



18 komentářů:

  1. Emi, tvoji pípálci mně už chyběli. Také pilně krmím. Máme 3 krmítka. Možná, že se připojím. Měj se pěkně. Hela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, díky. Bude fajn, když se zúčastníš.
      Měj krásný víkend.🌞

      Vymazat
  2. Krásné fotky, pamatuji si, že ty se zapojíš vždycky!
    Emi, měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždycky ne, předloni jsem to propásla. Ale pípálky fotím už dlouho a ráda.😊
      Přeji krásný víkend.🌞

      Vymazat
  3. Krásné fotografie.Také jsem se vždy zúčastnila počítání ptáčků.Děkuji,že jsi sem dala datum.U nás je to letos hodně slabé s ptáčkama na krmítku,ale i venku.Některé druhy už nejsou vůbec vidět.
    Měj hezký den Emi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Jituško, také mám pocit, že pípálků rok od roku ubývá.😞😔
      Přeji hezký víkend.🌞

      Vymazat
  4. Emi máš krásné fotečky,ale já tady kolem paneláku -jsme sice v cihlovém domě,akorát tak můžu pozorovat jak stará paní s postiženým-není postižený,ale jen aby nemusel do práce si na to hraje,nevadí jeho blbost,ale nedají pokoj a přes veškerý zákaz z okna krmí spoustu holubů až máme poničenou novou fasádu na zateplení a pod jejich okny se musíš vyhnout aby jsi neměla nějaké přistání něčeho fuj na hlavě. Jsou oba nepoučitelný. Koukaala jsem na zahradě,ale tam je pár sýkorek,které ničí ty ořvané straky. Je mě to líto,bylo to dříve lepší,tak nakukuji u tebe...zdravím Miluš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také vídám na zahradě straky. Bývaly tu tak dvě tři, ale dneska jsem jich napočítala sedm!!🤔
      Přeji příjemný víkend.🌞

      Vymazat
  5. Emo, hezké fotky. Také krmíme, ale nějak ty ptáčky vidím málokdy.
    Přeji hezký víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám krmítka umístěná tak, abych mohla ptáčky pozorovat a těšit se z jejich přítomnosti. Jedno z krmítek mám přímo na venkovním parapetu kuchyňského okna.😊
      I ty měj krásný víkend.🌞

      Vymazat
  6. U nás je ptáčků bohužel pomálu, protože v naší zahradě se to hemží kočkami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I malé množství pípálků dokáže potěšit srdéčko.😊
      Krásný víkend ti přeji.🌞

      Vymazat
  7. Zrovna dnes byl v radiu rozhovor o tomto sčítání. Každý rok se prý zvyšuje počet těch, kteří ptáctvo počítají. :-)
    Umíš ptáčky krásně nafotit !
    Měj hezké dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, díky. No jo, tak je to se všemi dobrými projekty. Ze začátku se zúčastní hrstka nadšenců, postupně se to rozkřikne a účastní se čím dál víc příznivců.👍😊
      Měj sluníčkovou sobotičku (u nás svítí, jdu si ho užít ven).🌞

      Vymazat
  8. Emi ale u vás je pěkně rušno. Úžasní pípálci 😊.
    Krásný víkend přeji. Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rušno máme, ale snímečky nejsou úplně nejaktuálnější. Vybrala jsem je spíš pro ilustraci. Snad to nevadí.🤔🙂
      Zdeni, přeji pohodový sobotní večer.😊

      Vymazat
  9. Emo, máš tam u vás rušno, krásné fotky pípálků. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, díky, ale snímečky nejsou nejaktuálnější. Zahrabošila jsem v archivu a vystrčila je spíš pro ilustraci.
      Přeji krásný sobotní večer.😊

      Vymazat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...