pondělí 11. dubna 2011

Za modříny

Ve středu byl u nás pěkný jarní den, i když trochu zafukovalo (ve čtvrtek a v pátek foukalo mnohem víc a byla mnohem větší zima). Jak říká Jaruška, při odpolední směně nemá cenu nic moc začínat, tak jsem se vykašlala na domývání oken (nakonec z toho kvůli silnému větru sešlo ve čtvrtek i v pátek) a vydala se s Filipem na vycházku. Cíl byl jasný - Chotělice, modříny u vilky paní Hofmanové. Poprve jsem si jich všimla vloni při jedné z jarních vycházek okolo Chotělic. A co že je na nich tak mimořádného? Já jsem si poprve v životě všimla, že modříny kvetou.
Modřín opadavý - kvete v dubnu a květnu pohlavně rozlišenými šišticemi. Samčí jsou tvořeny žlutými tyčinkami a po odkvětu opadávají, samičí červenými semennými šupinami, které se po oplození mění na šišky - hnědnou a dřevnatějí. Na každé šupině se tvoří dvě ořídlená semena, která dozrávají ještě téhož roku. Šišky jsou nerozpadavé a opadávají až 2 - 3 roky po vysemenění.

Na louce už krásně kvetly blatouchy.

Jaro je definitivně tady a cítí to i mandelinky nádherné.


Domů jsem si přinesla větvičky zlatého deště, střemchy a trnky

a přizdobila jsem je dřevěnými ozdobami s jarními motivky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...