pátek 12. června 2015

Rebarborová limonáda a perník Rakovník

Minulý týden Eliška přišla od kamarádky s tím, že u ní pila rebarborovou limonádu připravenou podle receptu pana Pohlreicha. Jukla jsem na net a recept jsem si opsala. A protože zrovna vládly tropy, tip se docela hodil a hned jsme receptík vyzkoušely.

Receptik:
300 g rebarbory
500 ml vody
bezový sirup nebo med
šťáva z 1/2 citrónu
Rebarboru oloupeme, nakrájíme na menší kousky a společně s 1/2 uvedeného množství vody rozmixujeme dohladka. Přecedíme přes síto a dolijeme zbytkem vody.
Na dochucení použijeme citrónovou šťávu a bezový sirup nebo med.
Limonádu důkladně vychladíme, před podáváním protřepeme, podáváme s ledem a kouskem rebarbory.

Rebarborovou dřeň, která mi zbyla na sítku, jsem samozřejmě nevyhodila. Použila jsem ji do perníku místo marmelády.
Recept na perník Rakovník:
3 vejce, 250 g cukru, 1 sklenička oleje, 2 lžíce kakaa, 2 lžíce marmelády, 0,5 l mléka, 500 g polohrubé mouky, necelý pr. do pečiva, 1 pr. do perníku.
Suroviny smícháme, těsto vylijeme na vymaštěný a vysypaný plech s vyšším okrajem a pečeme na 175°C.
Přeji vám dobrou chuť a krásný sluníčkový víkend!Usmívající se

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...