pátek 22. dubna 2016

Silný bylinkový sirup

Nedávno jsem cosi hledala na netu a narazila jsem na recept na silný bylinkový sirup. Bylinky se nenechají macerovat, ale mixují se.
Pokud chcete vyzkoušet, nejprve uvedu originální recept, který jsem našla na stránkách Prima receptáře ZDE.
Silný bylinkový sirup
0,5 kg cukru (nejlépe hnědý třtinový, který dodá medovou vůni a chuť)
0,8 l vody
cca 3 hrnky nasekaných bylinek (v tomto případě čím víc, tím líp)
šťáva z 1 citronu nebo 2 lžičky kyseliny citronové
Omyté bylinky i s vodou vložíme do mixéru a rozmixujeme na jemný "nápoj". Necháme pár minut sednout a scedíme přes plátýnko nebo silonovou punčochu. Tekutina bude velmi, velmi hnědá a bude intenzivně vonět. Tuto tekutinu postavíme v hrnci na sporák, přidáme cukr, citronovou chuť a vůni. Přivedeme k varu a po rozpuštění cukru vaříme ještě cca 5 minut. Pokud sirup svaříme déle na hustší konzistenci, budeme mít hmotu podobnou bylinkovému sirupu z lékárny. Necháme-li ho řidší, dostane se nám skvělého ochucovadla do drinků či do horkého čaje. Léčivá síla tohoto mixovaného sirupu je mnohem vyšší.
Protože je čas kopřiv, dělala jsem kopřivový sirup. Recept jsem si ale trochu upravila
Moje obměna:
0,8 kg cukru
1 l vody
1 lžička kyseliny citronové
šťáva z 1 citronu
kopřiv jsem měla cca 4 hrnky + hrstičku máty
Rozmixovanou hmotu jsem přecedila přes plátýko a pak jsem ještě hotový sirup cedila přes punčochu při plnění do lahví.
Jednu lahev jsem dala ségře, z druhé už je polovina pryč, tak jsem dneska udělala další várku. A ještě jsem udělala z jitrocele.
Pro úplnost ještě připojuji odkaz na info o kopřivě dvoudomé - léčebné účinky, využití v kuchyni, .... najdete ZDE.
Přeji vám krásný a pohodový víkend.Úžasný

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...