sobota 7. června 2014

Pěnice černohlavá

Včera jsme měli u nás kásný sluníčkový den s příjemnou teplotou kolem pětadvaceti stupňů. Usalašila jsem na balkóně s hrnkem odpolední kávy a pozorovala dění v zahradě. Všimla jsem si, že rehkovi přilétají pořád na stejné místo, tak jsem vzala foťák a šla jsem to obhlídnou blíž. Rehkovi poletovali, poletovali, ale hnízdečko či mladé pípálky neprozradili. Zato jsem viděla pěnice černohlavé a objevila jsem v smrčině a na ořechu i jejich potomky. Rodiče se mi sice vyfotit nepodařilo, protože poletovali a nadávali mi jako zběsilí. Zato mládežníci mi docela pěkně pózovali. Škoda, že dost vysoko a proti světlu.



Pěnice černohlavá je jen o málo menší než vrabec (14 cm), ale štíhlejší. Sameček má na temeni černou čepičku, samička rezavou. Žije v křovinách, na okrajích i uvnitř lesů, v remízcích, parcích i zahradách. Hnízdo si staví na větvích nebo v rozsochách větví keřů a mladých dřevin nevysoko nad zemí. Živí se převážně hmyzem, v létě i dužnatými plody rostlin.
V době námluv mají samečci černohlávků zajímavý zvyk. Staví si jakási hnízdečka, je to jen takový prostý chuchvalec suché trávy, celkem okatě ve křoví, a na tom sedí a zpívají, aby přilákali samičku.

Protože se mi rodiče vyfotit nepodařilo, vypůjdčila jsem si pro ilustraci na netu snímeček jednoho páru.

Přeji vám krásný víkend plný sluníčka, teplíčka, pohody, ....Usmívající se

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...