čtvrtek 26. června 2014

Jak loví larva mravkolva

Moje milé blogové přítelkyně,
chci vám moc poděkovat za rozluštění záhady dolíčků v našem skleníku. Záhada už není záhadou, dolíčky jsou pasti vytvořené larvou mravkolva běžného (= mravkolev obecný) - dravá larva si upravuje v písku nebo sypké půdě nálevkovitou jamku, na jejímž dně se ukrývá a s otevřenými kusadly číhá na drobný hmyz, zejména mravence. Kořist vysává pomocí dutých kusadel. Kuklí se v kulovitém zámotku, krerý dokonale splyne s okolím. Vývin trvá 3 roky. Zajímavé povídání o mravkolvech najdete ZDE .
Jak mi Ajka poradila, vypravila jsem se s foťákem do skleníku. Ve skleníku jsem "ulovila" mravence (samozřejmě tak, aby zůstal živý) a vhodila ho do jamky. Co se dělo pak? Jukněte na video.

Samozřejmě jsem pořídila i snímečky larvy mravkolva. Larva je velka asi 10 mm.
Larva čerstvě vyhrábnutá z jamky

Manžel pak nabral na kousek plíšku larvu i s mravencem v kusadlech



Fotky nic moc, ale pro přiblížení hmyzáčka snad postačí.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...