čtvrtek 12. června 2014

Marmelády - jahodová a třešňová s rebarborou

Jahůdky nám na zahrádce pěkně zrají.

Protože jsme ale zakládali nový záhon na jaře, úroda je skromnější, jahůdky stačí tak akorát na mlsání. Pro jahůdky na marmeládu a do mrazáku jsme si zajeli "na plantáž". Ve Lhodě pod Libčany probíhá každoročně samosběr. Přivezli jsme si cca 15 kg krásných jahůdek. Hned jsem uvařila marmošku. V tomhle černém kastrólu je uvařená natošup.

A ještě zbylo na mňamku se šlehačkou.

Kolegyně si cestou do práce koupila časopis plný jahodových mlsek. Samozřejmě jsme ho všechny pěkně prolistovaly. Mě zaujal recept na jahodovou marmeládu s rebarborou.

Manžel přinesl košík třešní, tak jsem zavařovala kompot. Třešně, které se mi na kompot nepozdávaly, jsem vypeckovala, pokrájela na menší kousky, hodila do kastrólu, že uvařím marmošu. Ale bylo jich, jak kočce pod ocas. Vzpomněla jsem si na recept s rebarborou a udělala hokus - pokus. K třešním jsem přidala na drobno pokrájenou rebarboru a skořici, povařila, přidala želírovací cukr 2:1, ještě jsem chvilku vařila a hotovou marmošku jsem horkou plnila do skleniček.

Marmeládičky jsme samozřejmě museli hned otestovat. Rohlíček, máslíčko, marmeládička, kafíčko = supersnídanička.S vyplazeným jazykem

Přeji vám pohodový zbytek pracovního týdne.Usmívající se


Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...