úterý 19. října 2010

Polštářky - stonkový steh

     Před časem mi moje dcera založila tento blog, abych se prý mohla dělit o snímečky, které nafotím. Teď mě zase uhání, když už mám blog, ať přidám rubriku Ruční práce a ukážu také svoje háčkovaná, pletená a vyšívaná dílka. A abych prý nezapomněla přidat nějaké rady, zkušenosti, typy a třeba i návody a předlohy. Dlouho jsem váhala. Ale jak tak nakukuji na různé blogy a vidím tu spoustu krásných dílek, která vyrobily šikovné ruce, říkám si, že třeba i moje práce někoho inspirují. 
     Jak už jsem uvedla, ráda háčkuji, pletu a vyšívám. Z vyšívacích technik mám nejraději stonkový steh a křížkovou výšivku. 
     Vyšívat stonkovým stehem mě naučila moje babička. Nakoupila mi i předtištěné polotovary deček, ubrusů a polštářů. Dodnes je postupně vytahuji a vyšívám. Zatím jsem vyšila nejvíc povlaků na polštářky, ale do současné doby se mi dochoval jediný. Věnec ovoce, který jsme ještě vyšívaly s babičkou společně. Ostatní vzaly za své častým používáním. Několik jsem jich také věnovala jako dárek. Moje sestra např. se s nimi ráda pochlubí a mě těší, když k ní přijedu a vidím, že je používá.
ovoce

Zatím poslední, nedávno dokončený povlak je ještě ve fází polotovaru, který čeká na finální úpravu.
kočička košík

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...