sobota 23. října 2010

Šupinovka zhoubná

     Dnes manžel se synem řezali a chystali dřevo na zimu. Najednou na mě syn volal, ať se jdu na něco podívat a vezmu si s sebou foťák. Běžela jsem celá nedočkavá, ale přibližovala jsem se zároveň i opatrně, protože jsem netušila na co mě lákají. Co kdyby šlo o nějaké zvířátko nebo ptáčka a já bych ho vyplašila?! ................ Nešlo ani o zvířátko ani o ptáčka, na dřevěných špalcích vyrostly krásné houbičky.
šupinovka zhoubná1

Draly se z možných i nemožných míst.
šupinovka3
šupinovka 2
     Zapátrala jsem na internetu, cože se nám to urodilo za houbičku. A zjistila jsem, že je to Šupinovka zhoubná. Patří mezi stopkovýtrusné vyšší (nelupenaté) houby. Jde o masitý druh a silně voní po ředkvi. Objevuje se nejdřív v srpnu, a můžeme se s ní setkat ještě počátkem listopadu. Vyrůstá na živém i odumřelém dřevě topolů, nejčastěji na řezných plochách kmenů. Za své jméno vděčí tomu, že je to houba dřevokazná a napadený strom rychle udolá. Přestože se jedná o houbu nejedovatou, vzhledem k její nahořklé chuti, tuhé dužině a silnému aroma ji nelze doporučit ke konzumaci. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...