pátek 14. ledna 2011

Tříkrálová sbírka

    Před týdnem byl svátek Tří králů a v naší obci proběhla tříkrálová sbírka, jako jedna z aktivit kulturní komise. Tři králové nechodili jen ve Smidarech, ale ještě v dalších dvou sousedních obcích, které spadají pod Obecní úřad Smidary. Já jsem byla pověřená osoba pro sbírku v Červeněvsi. Od předsedkyně kulturní komise, která zařídila vše potřebné u charitativní organizace v Hradci Králové, jsem dostala pokyny, průkaz, drobné dárečky, které jsme rozdávali jako poděkování za peněžitý příspěvek do kasičky. 
     Na sjednaném místě už na mě čekal Kašpar, Melichar a Baltazar, moc šikovní klučíci. Vyrazili jsme něco po 16té hodině a všude, kde měli na vratech zvonek, tam jsme zazvonili a poprosili o příspěvek. Neodmítl nás vůůůbec nikdo. Kluci zazpívali koledu, označili dům symboly (od charity dostali i posvěcenou křídu), já každému poděkovala a předala dárečky. Bylo to moc příjemné.
     Na konci naší cesty po vsi začalo pršet a cesta se změnila v kluziště. Zpět jsme dorazili jen s vypětím sil, ale k pádu, nedej bože k úrazu naštěstí nedošlo.
     Kluci byli doma, ale mě čekala ještě cesta autem. Měla jsem ho celé pokryté ledem, takže jsem usilovně ohřívala, aby roztál alespoň na předním skle a já mohla doklouzat domů.
    Pokladničky s vybraným obnosem byly uschované v obecním sejfu do doby, než dorazil koordinátor sbírky, vše přepočítal a přebral. Dle informací paní předsedkyně komise jsme celkem vybrali něco málo přes 8 tisíc korun. V Červeněvsi se vybralo asi 2. 200 korun.
    
     Ukázka dárečků, které jsme rozdávali. Ještě tu chybí letáček, ze kterého se všichni dozvěděli, komu svým příspěvkem pomohli. 
dárečky

     
A tady jsou Tři králové na konci naší cesty. Baltazar drží pokladničku, Melichar košíček na dárečky, který už je prázdný.
Tři králové

     K tříkrálové sbírce jsme se letos přidali poprvé a určitě ne naposledy. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...