úterý 7. června 2011

Za květy kaliny

Nedávno mě napadlo zajít se podívat k Šefaráku jak vlastně kvete kalina. Ta, kteru vídám v zahradách a v parcích kvete bílými koulemi. Ale jak kvete kalina obecná, to jsem si věru nikdy nevšimla. Vypravila jsem se tedy přes louky k rybníku.
Cestou jsem si na louce vyfotila tuhle nízkou kytičku. Zaujala mě na ní krásná pupátka. Ale nezjistila jsem název rostlinky.

Mezi kameny na hrázi rybníka mě zaujaly fialové pidikvítečky na pidirostlince. Je to lilek potměchuť. Jaké však bylo moje překvapení, když jsem si přečetla, že se jedná o rostlinu vysokou 30 - 300 cm a já ji mezi těmi kameny sotva viděla.

Od rybníka byl pěkný výhled na Krkonoše, na Studniční horu.

Podařilo se mi udělat i pár snímečků žab.

Takto kvetla kalina 10 5.

O několik dnů později jsem se k rybníku vypravila znovu. Na hrázi pomalu odkvétaly kytice žlutých kosatců

kvetly vlčí máky

a květy kaliny obecné vypadaly dne 31. 5. takto

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...