pondělí 1. listopadu 2010

Polštářky - křížkový steh

          Křížkovým stehem vyšívám asi od svých 10ti let, kdy mě babička učila vyšívat. Nejprve jsem vyšívala dečky s předtištěnými křížky. Ale pořád jsem chtěla vyzkoušet "počítanou" křížkovou výšivku. Zkoušela jsem, zkoušela, ale pořád to nebylo ono. Něco se mi na tom nepozdávalo a babička mi neuměla poradit! Až když jsem byla v jiném stavu se synem a ležela několik týdnů před jeho narozením v nemocnici, přibyla k nám na pokoj pacientka, která vyšívala křížkem krásný ubrus. Posteskla jsem si, že jsem to taky zkoušela, ale že se mi nějak nevede, že to pořád není to pravé ořechové. A ona mi tenkrát řekla:" Víš, nejdůležitější je, aby všechny krycí stehy směřovaly jedním směrem, jinak to nikdy nebude ono." Bingo!! No, a od té doby vyšívám "počítaným" křížkovým stehem.  
     Na ukázku přikládám pár mých polštářků:
Hafík je jedním z prvních výtvorů.  
hafík

Motýlci dlouho leželi ve skříni jako polotovar. Podobu polštářku mu dala teprve nedávno moje kamarádka.
motýlci

Tento je zatím poslední a je to ještě polotovar, který na konečnou podobu čeká až zase pojedu ke kamarádce. Já totiž nějak nejsem zkamaráděná se šicím strojem. Vyšívám, ale nešiji.
motýlci 1

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...