čtvrtek 2. prosince 2010

Do Chotělic a zpět

      Po včerejším a celonočním sněžení u nás je cca 20 cm sněhu, někde je naváto až 0,5 m. Kolem poledne teploměr ukazoval -7°C. Protože se udělalo hezky, vyrazili jsme s Filipem na vycházku. K přecházení přes lávku jsem nedostala odvahu, tak jsme museli zvolit jinou trasu.
      Šli jsme přes louku podél Cidliny, která ještě není zamrzlá, přestože se i denní teploty pohybují pod bodem mrazu.
Cidlina

     Po louce jsme sněhem doškobrtali do Chotělic. Chaloupky už jsou zazimované ...
chaloupka
  
 ... u starého mlýna sice mají krmítko, ale tentokrát ptáčkové nasypáno neměli.
mlýn


     V téhle zahradě zůstala na jabloni spousta červených jablíček. Když jsme přicházeli, hodoval na nich drozd, ale nestihla jsem ho vyfotit. Odletěl dřív, než se mi otevřel foťák!
jablíčka

     Cestou z Chotělic jsme šli po bývalé trati, říkalo se jí Veselačka, protože tudy projížděl vlak do Vysokého Veselí (zrušili ji v roce 1975). Ale to už jsem musela snímečky pořizovala kamerou, protože ve foťáku došla baterie. Nejsou sice tak kvalitní, ale dají se pořizovat záběry z větší dálky. I když zámeček, který znáte z minula byl od nás vzdálený jen přes pole.
zámek

     Zašli jsme se mrknout i k chotělskému rybníku, kde se mi podařilo vyfotit volavky na zamrzlém rybníku.
volavky na ledu

     Doma jsem ještě vyfotila sýkorky na krmítku.
sýkorky
     Do Chotělic chodím ráda. Je to taková klidná ves. Hlavní silnice vede jen jejím okrajem.  Ve vsi je spousta chaloupek a romantických zákoutí. Vloni v zimě jsem na našich toulkách pořídila pár snímečků, na které se můžete mrknout na těchto odkazech: http://ema70.rajce.idnes.cz/na_vychazce_ze_Smidar_do_Chotelic_a_zpet,_11._1._2010/
Kliknutím na snímeček se zvětší.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velikonoční přání

Všem virtuálním přátelům, stálým i náhodným návštěvníkům přeji krásné a požehnané velikonoční svátky plné sluníčka, barev, vůní, pohody, rad...